Skończyłem pierwszą wersję programu “Gruntz REZ Patcher”. Słowem wstępu: program jest pisany przeze mnie dla gry Gruntz, ale bardzo prawdopodobne, że będzie również działał i dla innych gier Monolith’u, takie jak Claw (Kapitan Pazur), czy też Get Mediaval. Z założenia ma umożliwić tworzenie modów do gry, czyli stałoby się możliwe tworzenie nowych tile setów, dodawanie nowych image setów, dźwięków itp. co dotychczas było niemożliwe przy aktualnym stanie rzeczy.
Póki co, zaimplementowałem same najważniejsze rzeczy, czyli funkcję tworzenia paczki REZ oraz możliwość wyeksportowania jej zawartości na dysk. Aplikacja działa przez wiersz poleceń i nie ma GUI – dodam go później. Na razie ma działać.
Gruntz REZ Patcher 0.1.0.zip (485.32 KB)
Lista argumentów jest traktowana jako lista poleceń – są analizowane jedna po drugiej i na bieżąco wykonują określone zadania. Póki co są cztery możliwe polecenia:
-dr <directory path> <output REZ file> -rd <REZ file> <output directory path> -lr <REZ file> -l
Przykładowa linia poleceń może więc wyglądać następująco:
::Spakowanie całego katalogu z subfolderami do pliku REZ "Gruntz REZ Patcher.exe" -dr "C:\Gruntz Data\\" "C:\Gruntz\GRUNTZ.REZ" ::Wyeksportowanie zawartości pliku REZ do katalogu i wypisanie jego zawartości "Gruntz REZ Patcher.exe" -rd "C:\Gruntz\GRUNTZ.REZ" "C:\Gruntz Data\\" -l ::Wypisanie zawartości pliku REZ "Gruntz REZ Patcher.exe" -lr "C:\Gruntz\GRUNTZ.REZ"
W kolejnej wersji nacisk będzie postawiony na automatyczną konwersję plików PID, zarówno podczas tworzenia paczki REZ jak i podczas jej eksportowania. Dopiero potem zastanowię się nad jakimś prostym GUI.