Pierwsza wersja programu do modyfikowania plików REZ w oparciu o patche, lub “łatki”, jak kto woli. Podaje się listę patchy, które program następnie analizuje i na ich podstawie dodaje lub nadpisuje pliki w oryginalnym pliku REZ.

Program stworzony z myślą o modowaniu gry Gruntz! Przynajmniej w jakimś stopniu.

Nie ukrywam, że w związku z tym, że jest to pierwsza wersja programu, błędy mogą występować. Jak ktoś coś znajdzie, można je zgłosić w komentarzach pod tym postem, jak również pomysły na nowe funkcje programu lub inne konstruktywne uwagi. Nie wiem czy jest sens tworzyć w tym celu jakieś osobne miejsce, najwyżej później się coś wymyśli.

POBIERZ
Gruntz REZ Patcher 1.0.0.zip (1.45 MB)

Poniżej zrzuty ekranu podczas dodawania nowego tilesetu “Virtual Reality” autorstwa Zu i efekt końcowy:


Kiedy wydałem “pierwszą” wersję 0.1.0, obiecałem zająć się GUI, żeby program był chociaż w jakimś stopniu “użytkowalny”. Ostatecznie nowy program nie ma jednak nic wspólnego z pierwowzorem, który niefortunnie nazwałem właśnie “Gruntz REZ Patcher”, a nie “Gruntz REZ Packer”, co by było trochę bardziej … adekwatne do jego prawdziwej funkcji. Bywa.

Krótka instrukcja obsługi i opis działania:
Przed patchowaniem program robi kopię zapasową oryginalnego pliku REZ w folderze z samym programem. Później traktuje go jako “bazę” podczas patchowania. Plik kopii zapasowej ma nazwę “BACKUP.REZ”. Program jest podzielony niejako na dwie “części” – pierwsza lista na górze, zatytułowana Pool, to podręczna lista z patchami, z których chcesz korzystać. Żeby patch był uwzględniony podczas patchowania, musi znaleźć się na dolnej liście o nazwie Patches. Patche w tej liście są odczytywane z góry na dół (w razie konfliktów pliki z patchy najniżej mają “priorytet”). Szybki sposób na dodanie patchy do tych list to ich przeciągnięcie na okno z programem.

Patchami póki co mogą być pliki z rozszerzeniem *.zip albo *.grp. Te drugie to w istocie nic innego, jak archiwum w formacie ZIP, program jednak interpretuje go w nieco inny sposób. Szuka w archiwum pliku patch.txt – plik ten zawiera dodatkowe informacje o patchu, jak autor i nazwa własna patcha. Informacje te program później wyświetla w nagłówkach obu list. Żeby program odczytał plik patch.txt, ten musi być na szczycie hierarchii w archiwum (czyli nie może być w żadnych innych podkatalogach).

Przykładowa zawartość pliku patch.txt:

[patch]
author=Foo The Third
name=My name for a patch v5.7.0